راهکارهای نوین برای افزایش فروش2023-02-25
راههای افزایش فروش ۲۱ راهکار اثبات شده در ۱۸ مدل کسب و کار
زمانی که اطلاعات را بهطور شفاف و ساده ارائه دهید، مشتریان به راحتی میتوانند ارزش خدمات شما را درک کنند و این موضوع در جذب مشتری تاثیر مثبتی خواهد داشت. استفاده از نظرات مثبت مشتریان نیز میتواند در جذب مشتری تاثیرات زیادی داشته باشد. افراد معمولا به تجربیات دیگران اعتماد میکنند و این اعتماد میتواند حس ترغیب به خرید از کسبوکار شما را در آنها به وجود بیاورد. بنابراین، تشویق مشتریان به اشتراکگذاری تجربیات خود میتواند به شما در افزایش مشتریان جدید کمک کند. بهتر است از مشتریان بخواهید تا مشکلات خود را بیان کرده و تلاش کنید این مشکلات را رفع کنید. مشتریان قدیمی شما میتوانند در جذب بیشتر مشتری نقش مهمی ایفا کنند.
از مشتریان بخواهید بابت محصول خریداری شده نظر بدهند
در ادامه به تکنیک های طلایی افزایش فروش برایان تریسی برای کسب سود بیشتر توجه کنید. در این راستا کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی در ۱۰ دقیقه به شما پیشنهاد میشود. مهم ترین دلیلی که شما محصولات دیگر را ارائه نمی دهید می تواند حفظ کیفیت باشد. در نتیجه، نمی توانید با ساختار فعلی در حوزه ی دیگری این کیفیت را ارائه دهید، حتی اگر به محصولات فعلی شما مربوط باشد. اگر کیفیت خود را از دست دهید، تمام تلاش هایتان در راستای برندسازی به هدر می رود. در عین حال، می دانید که تقاضای مشتریان برای محصول مکمل نیز بالاست.
در همۀ راهکارهای افزایش فروش، شناخت کامل مشتری یکی از ضروریات مهم است. مشاهده و تجربه عملی تکنیک های افزایش فروش از طریق رفتن به دورهها و کارگاههای آموزشی، شرکت در نقشبازیها و تمرینهای عملی میتواند به تثبیت و بهبود مهارتهایفروش کمک کند. یکی از راههایی که میتوانید بفهمید چه چیزی برای بهترین مشتریانتان اهمیت دارد این است که به سادگی از آنها بپرسید.
این طراحی میتواند احساس شور و هیجان را به مشتریان منتقل و آنها را به خرید ترغیب کند. وقتی افراد احساس کنند که پس از خرید از حمایتهای لازم برخوردارند، اعتماد مشتریان به شما بیشتر خواهد شد و این باعث میشود با اطمینان بیشتری به سمت شما بیایند. به عنوان مثال، اگر شما نمایندگی یک برند خودرو هستید، باید بهترین خدمات پس از فروش را ارائه دهید تا مشتریان مطمئن شوند که در هر مرحله از خرید، در کنارشان خواهید بود. در واقع، کیفیت خدمات میتواند به طور قابل توجهی به افزایش مشتریان جدید کمک کند و به شما اعتبار بیشتری ببخشد.
این شگرد موجب شده تا Skinny Mixes بتواند 13 هزار مشتری از طریق ایمیل جذب و 500 هزار دلار کسب درآمد داشته باشد! در نتیجه برای افزایش فروش بهتر است اول ارتباط موثری با مشتریان خود ایجاد کنید و سپس متناسب با نیاز شخصی آنها محصولی را معرفی کنید. تحلیل دادهها نه تنها به کسب و کارها این امکان را میدهد که الگوهای رفتار مشتریان را شناسایی کنند، بلکه به آنها کمک میکند تا تصمیمات استراتژیک بر مبنای دادههای مستند بگیرند. استفاده از تحلیل پیشرفته میتواند به بهبود محصولات و خدمات نیز منتهی شود. فرض کنید که من از فیلمهای تارانتینو، یکی از معروفترین کارگردانهای هالیوود خوشم نمیآمد.
یکی از بهترین روش های ارتباط با مشتری و کمک به افزایش فروش محصولات داشتن همین پنل پیامکی است. در دنیای امروز، بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش به ابزاری حیاتی برای موفقیت هر کسب و کار تبدیل شده اند. این روش ها به ویژه در دنیای دیجیتال که رقابت به شدت در حال افزایش است، نقش بی بدیلی در موفقیت کسب و کارها ایفا می کنند.
درصورتی که اطلاعات وارد شده را تایید میکنید ، دکمه ثبت درخواست رو کلیک کنید .
همچنین، افرادی که در برقراری ارتباط با مشتریان بهتر عمل میکنند، در بخش امور مشتریان بازدهی و اثربخشی بیشتری خواهند داشت. یکی از روش هایی که به شما توصیه می کنیم تبلیغات توسط اینفلوئنسرها است. آن ها می توانند برند شما را به خوبی معرفی کنند و تاثیر بسزایی در افزایش فروش شما داشته باشند.
این کار هم انرژی ازدسترفته در طول هفته را بازیابی میکند و هم باعث میشود با انرژی بیشتر و ذهنی آمادهتر سر کار حاضر شوید. تصور نکنید که اگر محصولتان عالی باشد، فروش شما تصمینی خواهید بود. این یک تفکر تک بعدی است که تصور می کنیم اگر محصولی عالی تولید کنیم مردم برای خرید از ما پول هایشان را به سمت ما سرازیر خواهند کرد. برای مثال می توانید در استوری های اینستاگرام خود اعلام کنید که از محصولی خاص تنها چند عدد بیشتر باقی نمانده است. اینگونه مشتری احساس می کند محصول مورد نظر در حال اتمام بوده و سریعا سفارش خود را ثبت خواهد کرد.
شاید کلیشهای به نظر برسد، اما اگر محصول شما عالی باشد، خودش تبلیغ خودش را میکند. با استفاده از این روش، میتوانید آگهیهای خود را به افرادی نمایش دهید که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. این آگهیها در کنار نتایج جستجو ظاهر میشوند و به بیشتر دیده شدن شما کمک میکنند. نکته جالب این است که تنها در صورتی که فردی روی تبلیغ شما کلیک کند، باید هزینه مورد نظر را بپردازید. همچنین، استفاده از هشتگهای مناسب و توجه به بازخورد مشتریان نیز بسیار مهم است. علاوه بر آن، پاسخگویی به نظرات ناراضی و برجسته کردن نظرات مثبت مشتریان میتواند به افزایش اعتبار شما در شبکههای اجتماعی کمک کند.
فروش متقاطع (Cross-selling) و فروش افزایشی (Up-selling) دو روش موثر برای افزایش فروش هستند. با پیشنهاد محصولات مکمل به مشتریان یا ارتقاء محصولات فعلی به نسخههای پیشرفتهتر، میتوانید فروش بیشتری داشته باشید. اما بدون شک، راهکارهای افزایش فروش محدود به این ۱۹ مورد نمیشوند.
در دنیای رقابتی امروز، ارائه محصولات یا خدمات عالی کافی نیست؛ بلکه باید توجه مشتریان را نیز جلب کرد. روشهای نوین و خلاقانه میتوانند به شما کمک کنند تا نه تنها مشتریان جدیدی جذب کنید، بلکه وفاداری مشتریان فعلی را نیز افزایش دهید. در ادامه برای پاسخ به این سوال که چگونه مشتری جذب کنیم قصد داریم ایدههایی موثر و کاربردی برای افزایش مشتریان جدید را معرفی کنیم.
- {
- تاکید و سرمایه گذاری روی این تمایزها به افزایش فروش کسبوکار شما کمک میکنه. |}{
- هر روز تعداد کاربرانی که با موبایل خرید اینترنتی خود را انجام میدهند و به سایتهای مختلف سر میزنند بیشتر میشود. |}
- اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات...
- خبر خوب اینه که سوالات نظرسنجی از پیش تعیین شده نیستن و این امکان وجود داره که با توجه به نیاز کسبوکارتون سوالهارو تغییر بدید.
- به عنوان مثال، اگر بدانید که مشتریان ایدهآل شما در کجا بیشترین فعالیت را دارند، میتوانید پیشنهادات خود را از طریق آن کانالها ارائه دهید. {
- اگر کار درست انجام شود، مشتری مکالمه فروش را در کنار یک تجربه خوب خواهد داشت. |}
فروشگاه بزرگ و معروف والمارت، بعد از آنکه وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه سازی کرد، با افزایش ۲۰% فروش آنلاین مواجه شد! برای مثال شرکت پیمانکاری که در حوزه ترمیم خانهها فعالیت میکند با شرکتهای تولید لوله و مصالح میتواند همکاری کند. این همکاری میتواند هم به فروش بیشتر از طریق ارجاع مشتریها از سوی دو طرف به یکدیگر منجر شود و هم برای خریدار شرایط بهتری را از نظر قیمت فراهم کند. اگر طیف گستردهای از محصولات متنوع را دارید، ساختار سایت، صفحات محصول، کاتالوگهایتان را به گونهای طراحی کنید که تا حد امکان گزینه کمتری به بازدید کنندگان ارائه دهد.
سفر مشتری چیست؟ راهنمای کامل طراحی نقشه سفر مشتری
یک وجه از استراتژیها تمرکز خود را روی مشتری میگذارند و بخشی دیگر روی روندها و فرآیندهای داخلی شرکت تمرکز دارد. شفافیت در زمینهی استراتژیهای فروش میتواند به کل تیم در بخشهای مختلف کمک کند تا با توجه به آن فعالیتها و اولویتهای خود را مشخص کنند. ایجاد حس اضطرار یا کمبود میتواند مشتریان را به خرید سریعتر وادار کند. استفاده از پیشنهادات محدود زمانی یا اعلام موجودی کم، میتواند به افزایش سرعت تصمیمگیری مشتریان کمک کند.
اینگونه میتوانید متوجه شوید که در چه مواردی عملکردتان ضعیف است و چه کمبودهایی دارید و یا کجا با مشکل روبرو هستند. همچنین متوجه میشوید چه عواملی موجب حس خشنودی و رضایت مشتری میشود و آنها را تقویت کنید. مشتریان فعلی شما میتوانند مشتریان وفادار دیگری را به سمت شما سرازیر کنند. جذب هر مشتری جدید هزینه دارد پس آنها را برای خود حفظ کنید و با جلب رضایتی فراتر از انتظارشان، آنها را به یک سفیر برند برای خود تبدیل کنید. با بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو، مشتریان بیشتری به طور طبیعی به سایت شما دسترسی پیدا میکنند. این اقدام همچنین باعث میشود که سایت شما به راحتی پیدا شود و اطلاعات مورد نیاز مشتریان به آسانی قابل دسترسی باشد.
بدانید که قدرت در دست مشتری است
|}با ترکیب موثر این راهکارها، شما میتوانید فروش خود را در محیط حضوری بهبود بخشیده و مشتریان جدید را جذب کنید. این معمولاً بخش سرگرم کننده کسب و کاری است که به آن علاقه دارید، اما بهبود مداوم نیز می تواند یک چالش باشد. بنابراین، شایان ذکر است که یادگیری نحوه بهبود فروش نیازمند برندی است که هر روز بهتر می شود. بنابراین، فروش تنها بخش کوچکی از درآمد کل کسبوکار است و به افزایش و تقویت سایر منابع درآمدی بستگی دارد تا به بهبود مالی و رشد کسبوکار منجر شود. اگر تنها هر مرحله از فروشتان را بهبود ببخشید، برای شما افزایش فروش در بر خواهد داشت.
یکی دیگه از راههای افزایش درآمد ایجاد یک یا چند مزیت رقابتی برای کسبوکارتون هست. شما هم از خلاقیت استفاده کنید، در مزیت رقابتی خودتون اولین باشید و کسبوکارتون رو از سایر کسبوکارها متمایز کنید. بسیاری از کسب و کارهای موفق، برای نیروی فروش خود برنامههای تشویقی خاصی در نظر میگیرند. برنامههایی مثل مسافرت، کالاهای رایگان یا چیزهایی شبیه به آن باعث میشود تا بخش فروش به تکاپوی بیشتری برای فروش بیافتد. در این بین خوشبختانه راههای زیادی به خصوص بعد از همه گیر شدن استفاده از اینترنت برای کسب و کارها وجود دارد که مشتریهای جدیدی جذب کنند.
همچنین تبلیغات منظم برای مشتریان فعلی، نشان میدهد که برای مشتری هایتان ارزش بالایی قائل هستید. این موضوع آنها را تشویق میکند تا اطلاعات شما را با افرادی که میشناسند به اشتراک بگذارند و مشتری های جدیدی برایتان فراهم کنند. در این مطلب به بررسی تکنیکها و روشهای افزایش مشتری پرداختیم که در سراسر جهان به عنوان بهترین شیوهها شناخته میشوند.
با این حال بیشتر کسبوکارها، با وجود مشاوران و تجربه روشهای مختلف افزایش فروش، از پایهایترین امر غافل میشوند، که آن بالا بردن ارزش فروششان است. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل افزایش فروش، بالابردن بهرهوری آن و بررسی تکنیکهای کاربردی افزایش فروش بپردازیم. چگونه فروش خود را بیشتر کنیم؟ نمیخواهیم در جواب این سوال، حرفهای کلیشهای بزنیم. و یا از روشهایی برایتان بگوییم که در اینترنت پیدا میشوند و عموماً ترجمه شده هستند. این راههای افزایش فروش عموما به دلیل وضعیت تحریمها و قیمت دلار، در ایران قابل پیادهسازی نیستند. مثلاً در حالت کلی، اولین و بهترین کاری که برای رشد کسبوکارتان میتوانید انجام دهید، این است که اطلاعاتتان را در Google My Business ثبت کنید.
این نوع همکاری به شما این امکان را میدهد که از جامعه مخاطبان خود بهرهبرداری کنید که میتواند در جذب مشتریان جدید و تقویت برند شما تاثیر بسزایی داشته باشد. چقدر مشتریان خود را میشناسید؟ از برنامههایی مثل Shop Quiz یا Octane AI برای جمعآوری دادهها استفاده کنید. سوالاتی بپرسید که نقاط کلیدی را آشکار کند و سپس متناسب با پاسخ مشتریان بالقوه، محصولات شخصیسازی شده را به آنها توصیه کنید. کمپینهای بازاریابی ایمیلی هدفمند را برای حل مشکلات مشتریان بالقوه دنبال کنید و سپس محصول خود را به عنوان راهحلی برای افزایش رضایت مشتری معرفی کنید. در این مطلب از راستین به بررسی بهترین و موثرترین تکنیک های افزایش فروش پرداختیم.
سازمان شما باید یک وجه تمایز و شخصیت مختص به خودش را داشته باشد تا از سایر رقبا قابل تشخیص باشد. همین تمایزهای برند، در بازار بزرگ محصولات مشابه، میتواند مشتریان را به سمت شما سوق دهد و بین سایر برندها، برند شما را کاملا مشخص کند. مثلا لوگوی خاص (سیب گاززده) اپل و طراحیهای منحصر بهفردش در تمام محصولات این شرکت قابل تشخیص است. توسعه روابط با مشتریان موجود از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا مشتریان برای موفقیت طولانیمدت کسبوکار شما مهم هستند. این فرایند شامل ارتقاء ارتباطات با مشتریان، شناخت بهتر نیازها و ترجیحات آنها میشود.
همیشه صادق باشید و در مورد ارزش و کارایی یک محصول بیش از حد اغراق نکنید. اگر در مورد نقاط مثبت و ارزش محصول دروغ بگویید به اعتبار خود آسیب خواهید زد و مشتریان این را خواهند فهمید. دانستن تکنیک های فروش به فروشنده ها کمک می کند تا بتوانند فروش بیشتری بکنند.
گزارشی از سیستم خود تهیه کنید شامل محصولات فروخته شده به مشتریان، گزارش های پشتیبانی ثبت شده در مورد هر محصول و مشتری و نظرات و انتقادات ثبت شده ی مشتریان که از آنها دریافت کرده اید. در این گزارش ها می توانید رایج ترین مشکلات و دلایل نارضایتی مشتریان را ببینید. تعداد خریدهای تکراری را افزایش دهید؛ که همه تکنیکهایی که گفتیم به شما در رسیدن به این سه هدف کمک خواهد کرد.
این روش میتواند یک کانال موثر برای جذب مشتری و افزایش فروش باشد. مسابقات میتوانند روشی جذاب و سرگرمکننده برای جلب توجه مشتریان باشند. به عنوان مثال، یک کافه میتواند یک چالش «بهترین عکس قهوه» راه بیندازد و از مشتریان بخواهد تا عکسهای خلاقانهای از نوشیدنیهای خود بگیرند و با هشتگ مخصوص به اشتراک بگذارند. بهترین عکسها نه تنها در صفحه کافه به نمایش گذاشته میشوند، بلکه به برندگان جوایز ویژهای مانند کوپنهای تخفیف یا یک وعده رایگان تعلق میگیرد. این نوع تعامل علاوه بر اینکه مشتریان را به خرید ترغیب میکند، بلکه ارتباط عمیقتری با برند شما به وجود میآورد. برای جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به خرید، باید از کال تو اکشن موثر استفاده کنید.
مشتریان راغب، به کسانی گفته می شود که از قبل با برند شما آشنا شده و آمادگی خرید دارند. یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش استفاده از بازاریابی ایمیلی است و با استفاده از آن به راحتی میتوانید با مشتریان خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید. داستان کسب و کار خود را تعریف کنید و اجازه دهید مشتریان احساس کنند عضوی از خانواده شما هستند. بازاریابی ایمیلی خیلی سریع نتیجه نمیدهد و نیازمند زمان و بهینهسازی مداوم است. برای اینکه وبسایت شما بیشتر دیده شود، باید روی سئوی آن کار کنید.
همچنین با بررسی رقبا میتوانید محصولاتی را پیدا کنید که آنها هم توانستهاند با یکدیگر تکمیلشان کنند. شما هرچقدر بتوانید به قول بازاری "جور بودن جنس" را برای مشتری فراهم کنید، میتوانید انتظار یک فروش موفق را داشته باشید. ما در دوبخش و با تمرکز بر دو وجه مهم از فروش این استراتژیها را بررسی میکنیم.
وب سایت منبع