اموزش سئو صفر تا صد
فیلم آموزش صفر تا صد سئو رایگان دانلود ۷ ساعت ویدیو سفینه
اما برای موفقیت وب سایت تان بهتر است تا عوامل کلیدی و شاخص را بلد باشید. JSON-Ld بهترین روش پیاده سازی کدهای اسکیما در وب سایت است و شما نیز این موضوع را از برنامه نویس مدنظر خود بخواهید. هرگونه اشتباه ممکن است باعث شود وب سایت شما به درستی در موتورهای جستجو ایندکس نشود. مجموعه فعالیت هایی که شما برای بهینه سازی وب سایتتان طبق استاندارد گوگل انجام میدهید سئو تکنیکال است. دقت کنید در صورت عدم آماده سازی صحیح در ادامه مسیر با مشکل مواجه خواهید شد. پس باید دقت کنیم که اگر هدفی برای تولید محتوا نداشته باشیم هیچ سودی هم برای ما نخواهد داشت.
اگر حوزه کاری شما به این وبسایتها نزدیک بود میتوانید با درج کامنت و قرار دادن لینک خود در آن هم پرسش کاربران را پاسخ بدهید و هم این که بک لینک دریافت نمایید. البته این لینک زمانی اعتبار بالایی دارد که لینکهای سایت مبدا nofollow نباشند. البته که سایتهای پرسش و پاسخ هم مبدا رایگان و خوبی برای دریافت بک لینک میباشد. یکی از بهترین استراتژیهایی که میتوانید برای بهینه سازی یوآرال خود استفاده کنید، این است که در موضوع اصلی خود کلمه کلیدی خود را قرار دهید. البته مجدد روی این نکته تاکید میکنیم که آدرس URL شما باید کوتاه باشد و بهتر است که حاوی عدد نیز نباشد.
سئو (SEO) به زبان ساده یعنی بهینهسازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو مثل گوگل، تا وقتی افراد به دنبال محصولات یا خدماتی میگردند که شما ارائه میدهید، سایت شما در نتایج اول جستجو نمایش داده شود. هدف سئو این است که وبسایت شما بیشتر دیده شود و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، که در نهایت میتواند به افزایش فروش یا مخاطبان شما منجر شود. لینکسازی داخلی، یافتن آنچه کاربران و گوگل در وبسایت به دنبال آن هستند را آسانتر میکند. در حقیقت، لینکهای داخلی همان ساختارها و بنای اصلی وبسایت و یکی از مفاهیم کلیدی در آموزش سئو سایت به شمار میروند. سلام دوست عزیز1- اینکه سایت شما بازدید کننده مستقیم دارد تاثیری بر جایگاه شما در نتایج جستجو نخواهد داشت.
اغلب اوقات، دورههای کارآموزی رایگان هستند و شما میتوانید تمام دانش تئوری خود را در پروژههای عملی برای سئوی یک سایت واقعی با سرپرستی یک فرد باتجربه پیادهسازی کنید. اگر بتوانید در این دورهها بیش از حد انتظار ظاهر شوید و همزمان مباحث تخصصی و پیشرفتهتری را هم یاد بگیرید، میتوانید در زمان کمتری برای استخدام اقدام کنید. صفحات مهم سایت شما، مانند صفحه اصلی، صفحات دسته بندی، و صفحات محصولات یا خدمات شما، باید لینک های بیشتری دریافت کنند. من برای کلمه آموزش سئو انجام دادم شما میتونید برای تمرین بیشتر برای کلمه آموزش سئو رایگان یا بهینه سازی سایت و… انجام بدید. در این فصل از آموزش رایگان سئو، به تحقیق کلمات کلیدی به صورت جز به جز میپردازم. البته با فرض بر این که شما با مفهوم کلمات کلیدی و انواع آنها آشنایی ابتدایی رو دارین، به ادامه این مطلب خواهم پرداخت.
با یادگیری آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) قادر خواهید بود در چهارچوب این الگوریتمها سئو سایت خود را پیش ببرید. همچنین با استفاده از تکنیکهای مختلف، نظر الگوریتمهای گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در صفحه سرپ برسید. فرقی نمیکند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید. شما علاقمندان میتوانید همین حالا از دوره آموزش رایگان SEOEDU استفاده کرده و مسیر یادگیری مقدماتی این حرفه را از هر جایی که در کشور هستید شروع کنید. در صورت علاقمندی، دورههای آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند.
در واقع مهم ترین استفاده کنونیکال در همین مواقع خاص است که در ادامه به آن اشاره میکنیم. اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید حتما نقشه سایت خود را بسازید و در اولین فرصت در سرچ کنسول ثبت کنید. پس یادگیری زبان های html، css و js قبل از شروع هر کاری میتواند کار را برای شما راحت تر کند. در صورتی که مقاله ای ارزشمند نوشته اید پیشنهاد میکنم مقاله را برای اعضای خبرنامه وب سایت خود ارسال کنید تا آن ها را مطلع کنید. تا به اینجای آموزش ما اکثر کارهای مربوط به خوانایی محتوا را انجام داده ایم. تیتربندی، استفاده از جملات کوتاه، استفاده از تصاویر از جمله کارهایی است که خوانایی صفحه را افزایش میدهد.
با تمرکز بر انواع مختلف هدف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) میتوانید مراحل مختلف سفر خریدار را هدف قرار دهید. مرحله اول این فرآیند، یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب، در فصل قبلی پوشش داده شده است. بنابراین اگر شما در دستهبندی محتوایی مورد نظرشان قرار نگیرید، شانس شما برای رتبه بندی بسیار کم است، حتی اگر تمام معیارهای پیوند را داشته باشید. علاوه بر این، رتبه بندی فقط برای کلمات کلیدی با حجم بالا همیشه امکان پذیر نیست. اولین وظیفه شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید – عباراتی که به عنوان پایه برای پیدا کردن ایده های کلمات کلیدی بیشتر استفاده می شوند.
در صورتی که قصد پیکربندی آدرس ها یا urlهای وب سایت خود را دارید باید بدانید این تنظیمات برای هر سایتی متفاوت است. یعنی پیکربندی یک سایت شرکتی یا مجله با پیکربندی یک سایت فروشگاهی کاملا متفاوت است. بجای این کلمه هوشمندانه تر است روی کلمه ای مثلا خرید موبایل سئو انجام دهید تا بتوانید نرخ تبدیل مناسبی هم داشته باشید. خیلی عجیب است که بدانید حدود 75 درصد افراد وقتی چیزی را در گوگل جستجو میکنند روی 3 لینک اول کلیک میکنند. برای پیشروی و استمرار و ماندگاری در سئو آگاهی از الگوریتم های جدید گوگل امری لازم و ضروریست.
استفاده از ترکیبی از کلمات و مارک های مرتبط برای ایجاد نام دامنه کوتاه، مختصر و قابل کلیک، شانس ما رو برای رتبه بندی خوب در گوگل بسیار افزایش می ده. با این حال استفاده از کلمات کلیدی منطبق دقیق و بهینه سازی بیش از حد نام دامنه، می تونهد وب سایت ما رو در نزد گوگل اسپم جلوه بده و شانس رتبه بندی ما کاهش پیدا کنه. لینک های عمیق، پیوندهایی هستند که به صفحات خاص یا به اصلاح صفحات لندینگ در سایت شما اشاره می کنند، نه فقط صفحه اصلی. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا مستقیماً به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند. این موضوع برای متخصصان سئو، طراحان سایت، صاحبان کسب و کارها، تولید کنندگان محتوا و هر فردی که در زمینه گوگل و سایت فعالیت میکند، ضرورت دارد و باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورند.
یک کارشناس حرفهای با توانایی اولویتبندی و توسعه محتوای مرتبط و جذاب باید حلکننده مشکل و تصمیمگیرنده باشد. او میداند که موتورهای جستجو ارزش محتوایی با کیفیت را افزایش میدهند حتی شما باید آموزش تولید محتوا را بیاموزید که شامل کلمات کلیدی یا عباراتی است که بازدید سایت را افزایش میدهد. یکی از کارآمدترین ابزارهای سئو سایت همین کیورد پلنر میباشد که در زمینه جست و جو و تحقیق کلمه کلیدی میتوانید از آن استفاده کنید. با Keyword Planner شما میتوایند برای کلمه کلیدی خودتون ایده بگیرید که چه کلماتی برای حوزه کاری شما مناسب است و برای کاربر بیشتر مورد توجه قرار دارد. یکی از مهمترین بخش های سئو که در دوره آموزش سئو حرفه ای گفته میشه مبحث سرچ کنسول (search console) میباشد.
اگر علاقه دارید تخصص سئو را که در هر کسبوکاری جایگاه ویژهای دارد و تقاضا برای آن همیشه زیاد است یاد بگیرید، باید بگوییم مسیر خوبی را انتخاب کردهاید. حتی اگر قرار است سئو را برای راهاندازی کسبوکار خودتان یاد بگیرید تا از این طریق صفرتاصد همه کارها را خودتان پیش ببرید، باز هم این مسیر آموزش سئو برای شما جواب میهد. شما میتوانید برای آموزش صفر تا صد سئو، در مسیر زیر همراه ما شوید و مهارت خود را بهعنوان متخصص سئو در این زمینه تقویت کنید. اگر صفحات متعددی با استفاده از عبارات مرتبط در انکر تکست ها به وب سایت شما لینک دهند، این میتواند رتبه شما را برای آن عبارات در موتورهای جستجو بهبود دهد. به بیان دیگر، کیفیت و کمیت بک لینک ها میتوانند جایگاه یک سایت را در نتایج جستجو بهبود دهند.
آموزش سئو سایت On Page با سئو خارجی متفاوت است که بر بهینهسازی بکلینکها و رپورتاژها و بهطورکلی مواردی تمرکز دارد که در خارج از وبسایت رخ میدهند. یادگیری سئو داخلی به این دلیل اهمیت دارد که به گوگل در مورد تمام جوانب وبسایت توضیح میدهد. متخصص سئو به کمک سئو داخلی، سایت را هم برای چشمان انسان و هم برای رباتهای موتور جستجو بهینه میکند. آموزش سئو در دنیای امروز یکی از اساسیترین آموزشهای حال حاظر برای وبمستران بوده که به کمک آن میتوانند بهینه سازی سایت خود را در دست بگیرند و در نتایج سرچ رتبههای خوبی را از آن خود کنند. قبل از شروع لازم است سه بخش مهم آموزش سئو که عبارتند از سئو داخلی، خارجی و تکنیکال اشاره کنیم. اگر تازه شروع به یادگیری این دورهها کردهاید باید با این سه بخش حتما آشنا شوید تا بتوانید وب سایت خود را به طور کاملا تخصصی تحلیل کنید.
وقتی مقاله ای در سایت خود منتشر میکنید میتوانید به برخی از صفحات سایتتان که مرتبط با همان مقاله هستند لینک بدهید. این غیرقابل انکاره که استفاده از کلمات کلیدی مناسب در نام دامنه می تونه شانس شما را برای رتبه بندی خوب در گوگل تا حد زیادی افزایش بده. با این حال این بدان معنی نیست که دامنه های مطابقت دقیق همیشه رتبه اول رو تو گوگل دارن. سئو یا همان seo که البته تلفظ صحیح اون (اس ای او) هست، کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست. سئو داخلی شامل محتوا، لینک های داخلی بهینه سازی عکس ها و تگ های متا، تایتل ها و متا دیسکریپشن و سایت مپ است سئو داخلی یک مرحله قبل از سئو خارجی است یعنی ابتدا در سئو داخلی مراحل بهینه سازی را شروع کنید.
میتوانید این بخش را در 2 جمله بنویسید و هر بار در یک جمله از کلمه کلیدی و کلمه کلیدی مشابه استفاده کنید. بعد از اینکه تیتر بندی مقاله خود را مشخص کردید حالا باید محتوای مربوط به هر تگ هدینگ را در زیر آن بنویسید. جمله ها و پاراگرف های شما نباید بیش از حد طولانی باشد که کاربر را بی حوصله یا خسته کند. فعلا که شروع کار است نیازی به ویرایش کردن نیست؛ پس ادامه دهید که در انتها این موضوع را انجام خواهید داد. گوگل به صورت مرتب الگوریتم هایی را در طول این سال ها معرفی کرده است که روز به روز در درک محتوای وب سایت ها قوی تر و بهتر شده است.
خوشبختانه مدیران سایتهای فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر به فکر سئو وبسایتشان هستند. وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار میدهد اما با یواست شما میتوانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. وردپرس به صورت پیشفرض عنوان صفحه را هم در تگ h1 وهم در تگ تایتل قرار میدهد. با استفاده از یواست میتوانید تگ تایتل صفحه را تغییر دهید و تگ تایتل اختصاصی بنویسید. ایجاد لینک در وردپرس به این صورت است که یک بخش متن را انتخاب میکنید.
این امر میتواند به بهبود رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجو کمک کند. این فعالیتها شامل لینکبیلدینگ، رسانههای اجتماعی، رپورتاژ آگهی و غیره هستند. در فرآیند بهینهسازی محتواهای سایت برای موتور جستجو، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط اهمیت ویژهای دارد. محتوای تولید شده میتواند شامل متن، تصویر، ویدیو و سایر انواع محتوا باشد که به طور مستقیم با موضوعات مرتبط با کسب و کار شما در ارتباط است. سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد تا سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) با رتبه مناسبی نمایش داده شود.
چرا که گوگل تمام تمرکز خود را به کار گرفته است که به محتوای سایتها را بر اساس مفاهیم آن بررسی کند. در این صورت تکنیکهای سئو کلاه سیاه اندکی سخت و چالش برانگیز خواهد بود. در ادامه قصد داریم چند تا از مهمترین الگوریتمهای گوگل روی سئو سایتهای تاثیر قابل توجهی دارند را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. زمانی که شما به دنبال یک آموزش سئو مناسب میباشید، حتما باید در مورد دادههای ساختار یافته به شما آموزش دهد. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که شما بواسطه این دادهها میتوانید ارتباط بهتری با گوگل برقرار کنید و از طرفی استانداردهای سایت خود را نیز افزایش میدهید. طرحی صفحات با توجه به استانداردهای دادههای ساختار یافته باعث میشود که رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا کند.
بسیاری از “کارشناسان” سئو، استفاده از کلمات کلیدی LSI را توصیه میکنند. متن جایگزین تصویر از نظر بهینهسازی جستجویی بسیار مهم است، زیرا برای بازدیدکنندگان با ناتوانی بصری و رباتهای جستجو (که قادر به “دیدن” تصویر شما نیستند) تصویر را توصیف میکند. هنگام انتخاب موضوعات برای محتوای خود، به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از هدف جستجو وجود دارد (به فصل قبل مراجعه کنید) – اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی و تجاری. در حالی که عبارت “بهترین جاروبرقی” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط حجم جستجوی ماهانه). اما این پرس و جو ماهیت تجاری بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری ایجاد میکند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصول دیجی کالا، راهنمای خرید را نشان میدهد.
حالا نرخ تبدیل سئو چیست؟ افرادی که با جستجوی کلمه یا کلماتی وارد سایت شما میشوند و از شما خرید میکنند نرخ تبدیل شما را تشکیل میدهند. ما تمامی نکات آموزشی سئو را از صفر تا صد برای شما آماده کرده ایم. تمامی مطالب را به صورت رایگان از مبتدی تا پیشرفته در این صفحه برای شما قرار داده شده است. در کنار ویدئو یا عکس ها حتماً متن هم قرار بدین و تا می تونین سعی کنین متن بیشتر بنویسین. این متن بیشتر همیشه به منزله متن طویل و طولانی نیست، در واقع تا جای ممکن باید که هم غیر طبیعی نباشه، و هم کاربرد اذیت نشه. دیگه یه حداقل استاندارد متن در صفحه که مطابق الگوریتم جدید گوگل ۶۰۰ کلمه هست باید باشه.
از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال آموزش رایگان سئو هستند و می خواهند این دوره را رایگان تهیه کنند ما بخشی از این دوره را رایگان برای شما عزیزان قرار دادیم. تیم کاسب باشی بر این باور است که اگر آرزویی در سر دارید می توانید با تلاش پی در پی به آن برسید و فقط این شما هستید که مسیر رشد را میسازید. پس برای اینکه بتوانید در این مسیر پیشرفت کنید پیشنهاد می کنیم تا حتما روی خودتان سرمایه گذاری کنید و در دوره فیلم آموزش سئو شرکت کنید. تقریبا میشه گفت قوانین SEO بر اساس یک سری الگوریتم پیاده سازی شده اند، این الگوریتم ها بر روی ربات های کامپیوتری تنظیم شده اند که پس از تست و بررسی یک سری اطلاعات مهم را در پایگاه داده گوگل ذخیره می کند. به این پایگاه داده ها بیگ دیتا می گویند که به کمک هوش مصنوعی تمامی این اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرند. ببینید که رقابت چقدر بین همکاران اون عرصه سخت و سنگین است این بازار می تواند در بازار عمده فروشان باشد.
در دنیای امروز، برای همه کسب و کارهای آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مهم است. با استفاده از تکنیکهای مناسب سئو، می توانید بهبود در جستجوهای گوگل کسب کرده و سطح بازدیدکنندگان و در نهایت مشتریان خود را افزایش دهید. اگر شما از افرادی هستید که به تازگی با مفهوم سئو آشنا شدهاند، در ادامه یادگیری تکنیک های اصلی سئو را در اختیار شما قرار میدهیم. درک نیت پشت جستجوهای کاربران بخش حیاتی دیگری از فرآیند آموزش صفر تا صد سئو رایگان است. باید تحلیل کنید که کاربران با جستجوی کلمات کلیدی خاص، دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند. آیا آنها به دنبال خرید هستند، اطلاعات میخواهند یا به دنبال یافتن یک مکان خاص هستند؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک میکند تا محتوایی تولید کنید که دقیقا با نیازهای آنها مطابقت دارد.
یکی سری نکات در این زمینه میباشد که قصد داریم در ادامه بهتون بگیم پس با دقت گوش و جان بسپار به این مورد که مشکلی از نظر سئو کردن تصاویر در سایت نداشته باشید. پیش از اینکه به صورت تخصصی آموزش سئو رو شروع کنیم نیازه یکم از درآمد سئو و بازار کار سئو در ایران باهم صحبت کنیم. حالا فکر نکنید به همین راحتی هم میشه سایت را سئو کرد و به صفحه اول گوگل رسید و پولدار شیم! سئو یکسری اصول داره و سایت های صفحه اول گوگل هم کلی سختی کشیدن به این جایگاه رسیدن پس به همین راحتی جایگاهی که بدست آوردن را از دست نمیدن! تنها راهش این هست که آموزش سئو را ببینید و یاد بگیرید که چطور به ساده ترین شکل ممکن و بهترین حالت ممکن میشود یک سایت رو سئو کرد و به صفحه اول گوگل رساند.
پس روش اول دریافت بکلینک برای سایتهای مجلهای نوشتن مقالات تحلیلی است. مثلا سایت searchenginejournal در دستورالعمل مقالات مهمان و تبلیغاتی خود آورده است حداقل متن باید ۱۰۰۰ کلمه باشد و البته اکثر مقالات نویسندگان خودشان هم بیش از ۱۰۰۰ کلمه است. با توجه به اینکه امکانات وردپرس و آموزشهای وردپرس به وفور پیدا میشود وقت خود را صرف سیستم مدیریت محتوای دیگری نکنید. البته اگر در شروع کار هستید و توان پرداخت حقوق تولید کننده محتوا را ندارید مجبور هستید خودتان وقت بگذارید و محتوا تولید کنید. در چند سال اخیر و با رشد وبلاگنویسی و وبلاگنویسان و همچنین با افول روزنامه و مجلات چاپی؛ سایتهای محتوا محور زیاد شدهاند.
انتقال حیاتی بین تحقیقات کلمات کلیدی و برنامهریزی محتوا که برای همه افرادی که در حوزه SEO فعالیت میکنند ضروری است. ابزاری برای تحلیل کلمات کلیدی و بررسی سئو که توسط Neil Patel توسعه داده شده است. این ابزار به شما امکان میدهد ترافیک وبسایت خود را تحلیل کنید و رفتار کاربران را در سایت بررسی کنید. ابزارهایی مانند Hotjar به شما کمک میکنند رفتار کاربران در سایت را تحلیل کنید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. داشتن گواهینامه SSL (https) برای سایت یک فاکتور مهم در رتبهبندی است. گوگل به سایتهای ایمنتر امتیاز بیشتری میدهد و کاربران هم به این سایتها بیشتر اعتماد میکنند.
آنها به ندرت قصد کاربر را در نظر میگیرند، در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی مهمتر از حجم جستجو است. با نگاه کردن به SERP میتوانید تشخیص دهید که هدف جستجو در پشت پرس و جو چیست و آیا با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شدهاند، اما بسیاری دیگر نیز در حوزه گمانه زنیها و تئوریها باقی ماندهاند. از نقطه نظر عملی، مهم است که روی عواملی تمرکز کنید که تأثیر ثابتی دارند، اما همچنین سعی کنید «امتیاز خوب» را در همه زمینهها بدست آورید. موتورهای جستجو وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که افراد بخواهند چیزی را در اینترنت جستجو کنند. یکی از فاکتورهای مهم گوگل در سال های اخیر سازگاری وب سایت شما با موبایل است.
این موضوع بیانگر آن است که فضای مجازی رشد بسیار بزرگی در سالهای اخیر داشته و این رشد ادامه دار است. بنابراین کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در این فضا سهمی گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشند. از آنجایی که این رقم بین المللی است، اگر با مفهوم سئو آشنا باشید و بتوانید از طریق آن خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید، زمینه اشتغال، فروش و کسب درآمد در هرکشوری برای شما فراهم خواهد بود. برای بهینهسازی محتوا، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، عنوانهای جذاب ایجاد کنید، محتوا را بهخوبی ساختاربندی کنید، از لینکهای داخلی و خارجی استفاده کنید و تجربه کاربری خوبی را فراهم کنید. برای سنجش و ارزیابی عملکرد سئو، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که میتوانند نشاندهنده موفقیت یا نیاز به بهبود در استراتژی سئو باشند. این فاکتورها به شما کمک میکنند تا بفهمید چگونه وبسایت شما در موتورهای جستجو عمل میکند و چه مواردی را باید بهینهسازی کنید.
مهمترین مباحث سئو تکنیکال مربوط به بهینهسازی سایت برای خزش و ایندکس گوگل است. درصورتی که یکی از مهمترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراکگذاری مناسبی انجام دهید میتوانید در همین ابتدا چندین بکلینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. با سیگنالهای تجربه کاربری است که گوگل متوجه میشود کاربر از حضور در صفحه راضی است یا آزار میبیند. برای بهینهسازی صفحه از نظر سیگنالهای تجربه کاربری نکات زیر را چک کنید.
این بخش در اختیار شما قرار گرفته است تا به برخی از سوالات احتمالی شما در مورد سئو نیز پاسخ دهد. با استفاده از این ابزار می توانید محتواهای با کیفیتی نوشته و آن ها را به درستی سئو کنید تا با جذب بهتر مخاطبان به سایت خود، رتبه های بالاتری را به دست آورید. می توانید برای آموزش بیشتر در مورد سرچ کنسول گوگل، با کلیک بر دکمه زیر به صفحه آموزش جامع گوگل سرچ کنسول مراجعه نمایید. این ابزار به شما کمک می کنند تا سایت خود را از دید گوگل بررسی کرده و با اصلاح ایرادهای آن، رتبه های بالاتر را کسب نمایید. در این ویدیو شما را با انوع کدهای اسکیما آشنا کرده و کاربرد هر مورد را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین، می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر به مقاله مرتبط با Schema مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.
اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو میکنند (24,900,000 متوسط حجم جستجوی ماهانه). البته، هر چیزی که مردم فکر میکنند عامل رتبهبندی است، واقعاً توسط موتورهای جستجو استفاده نمیشود (اگر چیزی با رتبههای بالاتر مرتبط باشد، لزوماً چیزی نیست که گوگل در الگوریتم خود استفاده میکند). از سوی دیگر، برخی از عوامل رتبه بندی تایید شده تنها تاثیر بسیار کمی بر رتبه بندی دارند. بنابراین وقتی در این راهنما از موتورهای جستجو صحبت می کنیم، بیشتر منظور گوگل است. سایر موتورهای جستجو بر اساس اصول مشابه کار می کنند و تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه شده است، باید برای دیگر موتورهای جستجو نیز کارآمد باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم نقشه سایت به گوگل در ایندکس کردن صفحات سایتتان کمک خواهد کرد.
طبق آمار منتشر شده که در تصویر زیر میبینید ۷۵.۱٪ کلیک کاربران گوگل فقط روی ۳ نتیجه اول گوگل انجام میشود. لینکسازی بین مقالات و صفحات مختلف سایتها نیز بسیار مهم بوده و میتواند در یکپارچه سازی صفحات سایت شما و انتقال اعتبار بین آنها مفید باشد. در لینکسازی، انتخاب انکرتکست مناسب، لینک کردن صفحات مرتبط، رفع بروکن لینکها و مواردی از این قبیل بسیار مهم هستند. اکنون بیش از 7 میلیارد انسان در زمین زندگی میکنند و تعداد وبلاگها نیز چیزی در حدود 1 میلیارد عدد است. با یک حساب و کتاب سرانگشتی به خوبی میتوان فهمید رقابت پادکست 1420 برابر کمتر از وبلاگ نویسی است. این رقم حتی در وب فارسی نیز کمتر است؛ بنابراین سئو کردن پادکست و بالا آوردن این چنین محتواهایی میتواند یک نوع برندینگ و راهکار برای افزایش ترافیک و ماندگاری کاربر در سایت شما باشد.
برای حفظ کیفیت و اعتبار صفحه پیشنهاد میکنیم که از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید از این انتقال دهنده برای انتقال اعتبار یک url به آدرس دیگری استفاده میشود. معمولا طبق تجربه و محققان SEO بر این باورند که بیش از ۸۰% درصد اعتبار صفحه به صفحه هدف منتقل می شود ولی شما بخش مهمی از بازدیدکنندگان سایتتان را برای مدتی از دست خواهید داد. برای اینکه گوگل به شما امتیاز منفی ندهد حتما باید از انتقال دهنده ۳۰۱ استفاده کنید. برای پیاده سازی لینک سازی در سئو باید فاکتورهای مهمی را نیز در نظر بگیرید. در فصل لینک سازی داخلی و خارجی تمام تکنیکهای لازم و کاربردی را آموزش خواهیم داد.
از این رو مدتها طول میکشد تا محتوای شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران قرار گیرند. از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایلها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهمترین کارهایی است که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا میشوید. این الگوریتم ساختار کلیهی سایتهایی که در زمینهی تجارت الکترونیک فعالیت دارند را مورد بررسی قرار میدهد و آنهایی که کیفیت پایینی داشته و سایت بیارزشی محسوب میشوند را از نتایج گوگل حذف میکند. در واقع فروشگاههای تقلبی با این الگوریتم شناسایی و حذف میشوند.
نیل پتل یکی از متخصصین سئو در دنیاست که به نوعی یکی از مرجع های سئو شناخته میشود. در سایت رسمی neilpatel شما میتوانید جدا از آموزش های رایگانی که میتوانید بخوانید از بخشی استفاده کنید که مربوط به تحلیل و بررسی سایت بوده که به صورت کاملا دقیق میتوانید دیتای یک سایت را دریافت نمایید. در این بخش شما میتوانید تعداد بک لینک های سایت های خود و رقیب یا کلمات کلیدی یا سایر موارد را دقیقا تحلیل و بررسی نمایید. ابزار وورنک برای تحلیل و بررسی شرایط سئویی سایت مخصوصا سئو تکنیکال بسیار مناسب میباشد. این ابزار تمامی بخش های سایت شمارا تحلیل کرده و اگر موردی در سایت شما مشاهده شود به شما پیغام خواهد داد. امتیاز دهی ابزار woorank عددی از صفر تا صد میباشد که هر چقدر عدد به 100 نزدیک باشد یعنی شرایط سئو سایت شما خوب است و هر چقدر عدد کم باشد یعنی نیاز به بهینه سازی دارید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو میکنند. صفحاتی که مشکل دارد را پیدا کنید، بررسی کنید و سپس با اطلاعاتی که در بخش سئو تکنیکال و قسمت افزایش سرعت سایت آموختید؛ صفحات مشکل دار را بهبود دهید. ضمن اینکه مقدمه مقاله باید جذاب و کوتاه باشد و کاربر را ترغیب به خواندن ادامه متن کند. فرقی نمیکند محتوایی که میخواهید بنویسید؛ یک مقاله است یا یک محصول. در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود. وبمستر وبسایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمیشدند.
لینک دادن به وب سایت های دیگر، می تواند بخشی از اعتبار سایت شما را به آنها منتقل کند. اگر شما به یک سایت نامناسب لینک بدهید ممکن است شما هم ضرر کنید. پس بهتر است لینک دادن ها را در بیشتر موارد به صورت nofollow تعریف کنید. معمولا این اتفاق زمانی رخ می دهد که بخواهید کاربران را برای مطالعه بیشتر درباره یک اصطلاح یا یک منبع، به یک وب سایت دیگر هدایت کنید. در شبکه های اجتماعی مناسب، حساب ایجاد کنید و به سایت تان لینک دهید و دنبال کننده جذب کنید تا فعالیت شما در آن شبکه ی اجتماعی دیده شود. شبکه های اجتماعی گاهی تاثیر مستقیم و گاهی غیرمستقیم روی سئوی وب سایت شما می گذارند.
این لینک