استراتژی سئو در سال 2024

ترندهای کلیدی سئو برای سال 2024 وبلاگ توسکاوب

برای مثال، مدت‌هاست که یه دغدغه این شده که در بحث بسته‌بندی محصول و تولید ارزش افزوده، محیط زیست هم در نظر گرفته بشه و مثلاً پلاستیک زیاد استفاده نشه. توی سال ۲۰۲۴، ارزش‌های برندهایی که از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیری دارند فقط ترند نیستند، بلکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سئو هم به شمار میان. مشتریان به دنبال برندهایی هستند که نشون می‌دن تعهدات اخلاقی دارند و در قبال اجتماع، خودشون رو مسئول می‌دونند. یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلاً بخشی از متن ویدئوها رو زیرشون بذارید، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع ویدئو رو توی عنوان، توضیحات و تگ‌ها استفاده کنید و غیره. چه شما یه متخصص سئوی باتجربه هستید و چه تازه SEO رو شروع کرده باشید، این بینش‌ها به شما کمک می‌کنند تا دانشی پیدا کنید که به وسیله‌ اون بتونید استراتژی سئوی سال جدیدتون رو تضمین کنید.

یکی از نگرانی های اصلی مربوط به پیامدهای حقوقی و اخلاقی به ویژه مسئولیت است. بخش 230، قانونی که از پلتفرم هایی مانند فیس بوک، تیک تاک و گوگل در برابر مسئولیت محتوای تولید شده توسط کاربر محافظت می کند، ممکن است در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گیرد. اگر نتایج حاصل از هوش مصنوعی نادرست یا گمراه کننده باشد چه کسی مسئول است؟ علاوه بر این، پذیرش و اعتماد کاربران به این فناوری جدید با عدم اطمینان همراه است. معرفی SGE گوگل تغییر حیاتی دیگری را در تکامل جستجو نشان می دهد و نشان می دهد که بسیاری از کاربران آنچه را که نیاز دارند مستقیماً از صفحه نتایج جستجو دریافت خواهند کرد. این تغییر می تواند منجر به کاهش ترافیک برای وب سایت های اطلاعاتی سنتی شود.

این افزایش سرعت محتوا به این معنی است که چرخه عمر محتوا در حال افزایش است. اما طیف کامل عوامل رتبه بندی و اهمیت نسبی آنها بیش از هر زمان دیگری در حال تغییر است. توسعه و به هم پیوستن محتوا در یک حوزه موضوعی خاص برای ایجاد و حفظ قدرت موضوعی کافی نیست. به «پیوند داخلی» در «گزارش‌های موضوعی» بروید و روی دکمه «مشاهده جزئیات» کلیک کنید. با کلیک بر روی “Topic Research” از نوار پیمایش سمت چپ در زیر “بازاریابی محتوا – Content Marketing” به ابزار بروید. سپس، موضوعی را در کادر جستجو تایپ کنید، پایگاه داده خود را انتخاب کنید و روی «جستجو» کلیک کنید.

این کلمات می‌توانند به جذب کاربرانی که به دنبال جستجوهای خاص و دقیق هستند، کمک کنند. در حالی که گوگل ممکن است موقعیت غالب خود را برای آینده قابل پیش بینی حفظ کند، چشم انداز بازیابی اطلاعات دستخوش تغییری ظریف اما عمیق است. این تغییر در اتکای فزاینده Gen Z به پلتفرم هایی مانند TikTok و Reels به عنوان منابع جایگزین اطلاعات منعکس شده است. اگر این پلت فرم های رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای به عنوان موتورهای جستجوی واقعی برای جمعیت جوان تر عمل می کنند، برندها باید استراتژی های SEO خود را اصلاح کنند. به جای تمرکز فقط بر روی موتورهای جستجوی سنتی، آنها باید تنوع پلتفرم های آنلاین را بپذیرند و تولید و بهینه سازی محتوای خود را بر این اساس تطبیق دهند. از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی وب را برای یافتن اطلاعات جستجو می کنند، محافظت از نام تجاری شما در سایت ها و منابع شخص ثالث بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

در کنار رعایت این مسئله، برای جلب توجه بیشتر مخاطبان از تصاویر باکیفیت استفاده کنید، اما حجم آن را کاهش دهید تا سرعت سایت کم نشود. در تمام به‌روزرسانی‌های این حوزه به سرعت پاسخ‌دهی بالاتر سایت اهمیت ویژه‌ای داده‌‌شده است و مهم است مخاطب با صرف کمترین زمان، تمام محتواها ازجمله تصاویر و ویدئوها را مشاهده کند. هنگامی که استراتژی بازاریابی سئوی خود رو ایجاد می کنید، باید مطمئن بشید که سئوی محلی در لیست شما قرار میگیره. اولین عنصری که باید به چک لیست استراتژی بازاریابی سئو خودتون اضافه کنید در مورد کلمات کلیدی هستش. رفته رفته کاربران بیشتری دارند از دستیارهای صوتی‌ای مثل سیری یا دستیار گوگل برای جستجو کردن استفاده می‌کنند تا پاسخ فوری‌تری بگیرند.

برای اینکه مخاطبان علاوه بر خواندن محتواهای SGE روی صفحۀ شما کلیک کنند، لازم است علاوه بر ارائۀ محتوای جذاب و کاربردی، به سؤالاتشان پاسخ‌های کوتاه اما مشخص و واضحی بدهید. البته دقت کنید که این کار را شبیه ربات‌های گفت‌وگومحور مانند ChatGPT انجام ندهید و از ارائۀ تجربۀ انسانی به مخاطبان خود غافل نشوید. با افزایش هزینه‌ها، بسیاری از کسب‌وکارها برای فعالیت‌های سئوی خود دچار مشکل شده‌اند. و حتی اگر در حدی متوسط ​​سئو فنی را انجام می‌دهید، سطح مهارتی که برای برنده شدن در سئو فنی نیاز دارید در حال افزایش است. مواردی مانند ابتکار «Page Experience» گوگل و تمام نکات جزئی که در آن اتفاق افتاد را در نظر بگیرید.

در سال های گذشته و روزهای اولیه سئو، استفاده از کلمات کلیدی به طور غیر طبیعی بود، یعنی در یک صفحه از آن کلمه بیش از حد استفاده می شد و نتیجه هم می داد. بعد از گذشت مدتی موتورهای جستجو پیشرفت کردند و  آنها یاد گرفتند که هدف و زمینه پشت پرس و جو را درک کنند. این شیوه ارائه توسط موتورهای جستجو، تاثیرات زیاد و عمیقی بر استراتژی های سئو دارد. یعنی می توان گفت نرخ‌ کلیک از طریق جستجو شاید دیگر تنها معیار ارزیابی موفقیت آنلاین نیست. اما در عوض، دیده شدن در این فضاهای بدون کلیک برای یک سایت حیاتی می‌شود. موضوع این است که بتوانیم اولین و مختصرترین پاسخ را به سوال کاربر بدهیم.

احتمالاً در سال 2024 و پس از آن به طور تصاعدی از اصطلاح استفاده خواهیم کرد، اما اینکه آیا واقعاً جهان صفر کلیکی را شاهد خواهیم بود، هنوز مشخص نیست. در جهان میلیون ها وبسایت وردپرسی وجود داره و روز به روز به تعداد این ... اگر به دنبال تجربه‌ای ساده و مقرون‌به‌صرفه هستید، کنسول‌های گیمینگ ... در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری و اقامت در ایران تحول چشمگیری را تجربه ... وبیت یک سایت یادگیری و توسعه دانش وبمستر و گرافیست بصورت حرفه ای است.

درواقع بذارید اینطور خلاصه کنیم که توی ۲۰۲۴ فقط محتوایی رتبه می‌گیره که یه سر و گردن از محتواهای دیگه بالاتر باشه. البته یادمون نره که هوش مصنوعی یه شمشیر دو لبه ست و در عین مفید بودن، می‌تونه آسیب‌زننده هم باشه. علاوه بر این، از لیست‌ها در موارد مرتبط حتما استفاده کنید،  گوگل آن‌ها را به راحتی می‌خواند و اغلب آن‌ها را نمایش می‌دهد. البته باید گفت GEO با SGE متفاوت است، GEO بهینه سازی سایت برای موتورهای مولد نام دارد. بطور مثال من می خواهم پاسخ یک سوال را بدهم، اگر اطلاعات کامل و پاسخ را در یک پاراگراف بنویسید، احتمال اینکه که گوگل محتوای من را بدون تغییر انتخاب کند، زیاد است. تیم وب داران با تکیه بر سه اصل آموزش , اجرا و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه های طراحی سایت، سئو از سال 1394 فعالیت خود را با نام رایانه پویان آغاز کرد.

تست طراحی ریسپانسیو تضمین میکنه که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده میکنه سازگار هستش. مخاطبان شما چه از گوشی هوشمند، تبلت یا دسکتاپ استفاده کنند، تجربه مثبتی در سایت شما خواهند داشت. وقتی صحبت از برنامه ریزی سئو میشه، طراحی متمرکز بر کاربر یکی از مهم ترین اجزای استراتژی بازاریابی سئو شماست. میتونید از Google PageSpeed Insights برای ارزیابی سرعت بارگذاری سایتتون استفاده کنید. این ابزار به شما کمک میکنه تا بفهمید آیا وب سایت شما به سرعت در دسکتاپ و موبایل بارگذاری میشه یا نه. اگه به بهبود سایت خودتون نیاز دارید، گوگل پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود زمان بارگذاری بهتون ارائه میده.

حالا Google در ارزیابی کیفیت محتوا، تجربه نویسنده یا سازنده را مدنظر قرار می‌دهد. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند.

شناخت جدیدترین ترندهای سئو به شما کمک می‌کنند به‌جای رفتن به بیراهه، مسیرتان به‌سمت هدف را کوتاه‌تر و آسان‌تر طی کنید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه من بودید در صورتی که حس میکنید مطلبی هست که گفته نشده حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در صورت داشتن هرگونه سوال با تیم پشتیبانی پارس اوستا در ارتباط باشید. برای ظاهر شدن کسب و کار شما در بسته ۳ سئوی محلی، باید با پروفایل کسب و کار گوگل شروع کنید. پروفایل کسب‌وکار گوگل، به شما امکان میده به کاربرانِ محلی بیشتری که علاقه‌مند به کسب‌وکارتون هستند دسترسی پیدا کنید. با ادغام طراحی ریسپانسیو در طرح سئوی خودتون، مطمئن خواهید شد که وب سایت شما با هر دستگاهی که مخاطبان استفاده می کنند سازگار هستش.

وقتی کاربران از سایتتون بازدید می کنند، میخوان که به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگه سایت شما برای بارگذاری مشکل داشته باشه، کاربران وب سایت شما رو برای سایت سریعتر ترک میکنند. این کلمات کلیدی نقطه شروعی برای ایجاد محتوای ارزشمندی که مخاطبان دنبالش هستند به شما میده. آن‌ها هنوز یکی از ستون‌های کلیدی سئو هستند، اما الزامات مربوط به کیفیت آن‌ها و بررسی توسط گوگل هر روز  سخت‌گیرانه‌تر می شوند. علاوه بر این، به نظر می رسد که نشانگرهای هرزنامه به فیلتر کردن صفحات با کیفیت پایین کمک می کنند. اولاً، با توجه به توسعه و پذیرش SGE بهینه بودن تجربه کاربری یک صفحه اولویت دارد؛ گوگل برای اینکه تصمیم‌ بگیرد که یک صفحه برای قطعات SGE، مناسب است یا خیر، ابتدا باید آن صفحه را اسکن کند.

چیدمان ساختارمند سایت، ناوبری ساده، دعوت به اقدام های اصولی، می توانند در حفظ تعامل کاربران و کاهش نرخ پرش از صفحه کمک کننده باشند. گوگل در حال تکامل به یک دستیار گفتمانی بیشتر است،و سوالات شما را به شیوه ای انسانی تر درک می کند و به آنها پاسخ می دهد. در حال حاضر، عکس‌العمل هوش مصنوعی گوگل تنها برای تعداد محدودی از افراد در ایالات متحده و فقط به زبان انگلیسی در دسترس است. اگر در ایالات متحده هستید، می‌توانید در هنگام مرور وب آن را فعال کنید. این روند نشان دهنده تغییر به سمت یک تجربه جستجوی تعاملی تر و کاربرپسند است که در آن الگوریتم نیازها و مقاصد کاربر را درک و پیش بینی می کند. با اضافه کردن تگ‌های سمانتیک به داده‌های صفحات وب، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره محتوای صفحه ارائه دهید.

حتی در حالی که کاربران به طور فزاینده ای به دنبال پاسخ های مستقیم هستند و از جستجوی صوتی و پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند. حتی در حالی که کاربران به دنبال پاسخ‌های مستقیم هستند و از جستجوی صوتی و پلتفرم‌های با تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. جستجوها به دلیل بسیاری از دلایل ارائه شده در بالا منجر به کلیک نمی شوند. برای جذب ترافیک بیشتر به وبسایت خود، معمولاً بهتر است روی بهینه‌سازی صفحات وب خود برای کلمات کلیدی مرتبط و جذاب تر تمرکز کنید و ارائه محتوای بیشتر و کاربردی در وبسایت خود داشته باشید. نظرات و بازخوردهای کاربران می‌تواند نقش مؤثری در استراتژی محتوایی سئو ایفا کند. با تحلیل این بازخوردها می‌توانید نقاط قوت و ضعف سایت را شناسایی کرده و بهبود دهید.

سپس، یک موضوع را در جعبه جستجو وارد کنید،  داده خود را انتخاب کنید و بر روی “جستجو” کلیک کنید. برای فیلتر کردن نتایج خود، بر روی “فیلترهای پیشرفته (Advanced filters)” کلیک کنید، بر روی نوار ناوبری زیر “ویژگی‌های SERP یا SERP Features” کلیک کنید و جعبه “قطعه برجسته Featured snippet” را انتخاب کنید. با ادامه اضافه کردن گوگل به بخش‌های برجسته و ویژگی‌های جستجو مانند “People Also Ask”، ممکن است نرخ کلیک‌ها (CTR) نه تنها به اندازه انتظارات ما کاهش یابد، بلکه به هیچ کلیکی نیز نرسد. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. تا بتوانید وقت و انرژی بیشتری را صرف فعالیت در آن کانال‌ها و پلتفرم‌ها نموده و بدین‌ترتیب نظر و توجه مشتریان را جلب نمایید.

با گسترش دستگاه‌های هوشمند و جستجوی صوتی، بهینه‌سازی محتوای سایت برای این نوع جستجوها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جملات ساده و طبیعی و پاسخ‌دهی سریع به سوالات کاربران می‌تواند شما را در این حوزه پیشرو کند. تجربه مولد جستجو دیدگاهی فریبنده و در عین حال وحشتناک را در مورد آینده موتورهای جستجو ارائه می دهد. اگرچه وعده می دهد که تجربه جستجو را با نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی متحول کند، پذیرش گسترده آن در سال 2024 بعید به نظر می رسد. تأثیر بالقوه معرفی آن نگرانی ای است که بر نیاز فوری برای اجرای آن برتری دارد. این ویژگی در حال حاضر پس از اعلام آن در مارس 2023 در آزمایشگاه های جستجو در حال آزمایش است.

مفهوم کلیدی این است که یک جامعه ایجاد کنید که اتصال مستقیمی بین برندتان و مخاطبانتان ایجاد کند، به طوری که افراد قبل از فکر کردن به گوگل، به شما فکر کنند. آینده سئو به سمت یک رویکرد کاربر محور، اخلاقی و فنی پیشرفته تر می رود. همه آن چیزهایی که باید درباره سئوی سایت در سال 2024 بدانید را در این مطلب، بررسی کرده‌ایم. بله درست متوجه شدید گوگل به تازگی اهداف زیست محیطی بزرگی را تعیین کرده است، که مهمترین آن تلاش برای استفاده از انرژی بدون کربن است که در سئو 2024 تاثیر گذار است. با توجه به این نکته‌ها می‌توان گفت که گوگل در سئو 2024 به وبسایت شما نگاه ویژه‌تری خواهد داشت. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت.

هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای به‌روزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیل‌تر شد. ما نمی‌گوییم که گذاشتن تبلیغات در گوگل و فیسبوک و… نتایجی معجزه‌آسا در پی دارد. چرا که کسب نتایج از بازاریابی دیجیتال نیازمند توانایی‌های حرفه‌ای بالایی است. همان‌طور که در جریان هستید، کسب و کارهای کوچک و متوسط به دلیل کمبود بودجه به بازاریابان درجه یک و حرفه‌ای و ابزارها و فناوری‌های پیشرفته دسترسی ندارند.

کیپلینگر پیش‌بینی می‌کند که برخی از صنایع ممکن است افزایش دستمزد را در سال آینده محدود کنند و برخی افزایش دستمزد را تا ۴.۲ درصد برای کارمندان اجرا کنند. ظهور ویژگی هایی مانند Position Zero و ورود بالقوه Search Generative Experience، چشم انداز SEO را بیشتر شکل می دهد. موقعیت صفر که به دلیل دیده شدن عالی در نتایج جستجو مورد نظر است، از آینده ای که استراتژی های کلیدواژه محور منقضی می شوند متمایز است. در نهایت، ویژگی‌های طراحی سنگین نتایج جستجو، نتایج سنتی را پایین می‌آورد، و استراتژی‌های سئو باید بیش از همیشه تطبیق‌پذیر و نوآورانه باشند. نظارت و مدیریت حضور برند خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، فهرست راهنمای محلی، سایت های بررسی و سایر انجمن های آنلاین بسیار مهم است.

پیمایش در چشم انداز در حال تحول SEO سئو در سال 2024 نیاز به ترکیبی از سازگاری و آینده نگری استراتژیک دارد. در مقابل، گروه‌های کلیدواژه ناوبری و اطلاعاتی شاهد جهت مخالف بودند که نشان دهنده تغییر تمرکز گوگل از نتایج صرفا اطلاعاتی است. می توانید از ابزار حسابرسی سایت Semrush برای دریافت گزارش عملکرد Core Web Vitals وب سایت خود استفاده کنید. خوشه موضوعی گروهی از صفحات یا مقالات مرتبط با موضوع است که با پیوندهای داخلی مرتبط می شوند. سئو به طور فزاینده ای به متمرکز شدن بر روی استراتژی هایی که تجربه و تخصص کامل و شفاف را در یک موضوع خاص نشان می دهند، در حال تبدیل است.

بلکه، هنگامی که شما در گوگل جستجویی انجام می‌دهید، یک نتیجه بر پایه هوش مصنوعی ظاهر می‌شود. گوگل هوش مصنوعی را در Google Maps استفاده می کند تا توصیه های شخصی سازی شده برای کسب و کار محلی را پیشنهاد کند. حتماً مقاله "چگونه از هوش مصنوعی برای آپدیت کردن محتوا وبلاگ قدیمی استفاده کنیم؟" را مطالعه کنید. صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی برند موفق، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای افزایش درآمد، حفظ و رشد طولانی مدت کسب و کار خود انجام دهید. برندی که ارزش‌های آن در بین مشتریان شما طنین‌انداز شده و آن‌ها را به جمع بزرگترین طرفداران شما ملحق کند.

شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند. ما با تکیه بر سالها تجربه و تیمی حرفه ای، خدماتی فراتر از طراحی سایت را ارائه میدهیم؛ از سئو و بهینه سازی تا بازاریابی دیجیتال، همه چیز را طوری پیاده میکنیم که کسب وکار شما به بهترین شکل در فضای آنلاین دیده شود. یعنی اینکه کاربران جدید علاقه دارند تا یه چیزی رو ببینند و سریع برن (مثل وقت‌هایی که دارند مثلاً اینستاگرام رو اسکرول می‌کنند). درواقع این ترند پاسخی به کاربرانیه که دنبال یه محتوای سرگرم‌کننده و حاوی اطلاعات مفید می‌گردند که خیلی سریع قابل دریافت باشه. بنابراین، سایت‌ها و برندهایی که روی تولید محتوای ویدئویی وقت می‌ذارند، نتایج خیلی بهتری در بالا بردن تعامل کاربر، زمان ماندگاری در صفحه و اشتراک‌پذیری خواهند گرفت. سه موردی که همگی این سیگنال رو به موتور جستجو می‌دن که باید رتبه اون سایت رو ببره بالاتر.

AEO بهینه سازی برای پرس و جوهای مبتنی بر پاسخ را در اولویت قرار می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که کلمات کلیدی برتر در دوره‌های مانند ماه گذشته چگونه عملکرد داشته‌اند. اکنون، می توانید جزئیات بیشتری در مورد پیوندهی داخلی وب سایت خود مشاهده کنید. یک استراتژی جامع محتوایی شامل بسیاری یا همهٔ موضوعات پیشنهادی خواهد بود. سپس، یک موضوع را در جعبه جستجو وارد کرده و پایگاه داده خود را انتخاب کنید.

از این رو، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Bard برای بهینه‌سازی و تحقیق کلمات کلیدی توصیه می‌شود، اما تولید محتوای ماشینی بدون نظارت انسانی خطرناک است. گوگل از الگوریتم‌های SpamBrain برای تشخیص محتوای اسپم (Spam) و غیرارزشمند استفاده می‌کند، بنابراین مقالاتی که بدون ارزش‌افزوده تولید شوند، ممکن است به‌راحتی دچار افت رتبه شوند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسب‌وکارها باید از AI برای تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. با پیشرفت مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو، استراتژی محتوایی سئو نقش حیاتی‌تری در موفقیت آنلاین کسب‌وکارها ایفا می‌کند. در سال 2024 توجه به نیاز کاربران، بهینه‌سازی سرعت سایت، افزایش تعاملات اجتماعی (سوشال سیگنال) و تقویت تجربه کاربری (UX) به یکی از اولویت‌های اصلی سئو تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی برترین استراتژی‌های محتوایی سئو پرداخته و نکات کلیدی برای رشد وب‌سایت را مرور می‌کنیم.

اگر یک وب‌سایت سریع، ریسپانسیو و بدون تبلیغات آزاردهنده باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت. معیارهایی مثل زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time)، نرخ پرش (Bounce Rate) و تعاملات کاربر (User Engagement) نقش بزرگی در رتبه‌بندی دارند. بهینه‌سازی Core Web Vitals، استفاده از طراحی موبایل‌محور (Mobile-First Design) و کاهش زمان بارگذاری صفحه (Page Load Speed) از ضروریات سئو در ۲۰۲۵ هستند. با رشد روزافزون کسب‌وکارهای محلی و اهمیت بالای Local SEO، یکی از روش‌های مهم برای جذب مشتریان بیشتر، بهینه‌سازی سایت برای جستجوهای محلی است. اگر فروشگاه یا خدمات محلی دارید، باید از گوگل مای بیزینس و کلمات کلیدی محلی استفاده کنید تا در جستجوهای مرتبط با موقعیت جغرافیایی بهتر دیده شوید.

در جدیدترین تغییرات مربوط به حوزۀ سئو، نقش هوش مصنوعی در آن نه‌تنها پررنگ‌تر از گذشته شده، بلکه به الزامی برای موفقیت در این حوزه نیز تبدیل شده‌ است. اگر می‌خواهید که در سال جدید به شکل اصولی روی سئوی خود کار کنید و بیشتر از رقبا دیده ‌شوید، لازم است از تکنیک‌ها و ابزارهای کاربردی‌ای که سایر متخصصان این حوزه از آن‌ها استفاده می‌کنند، مطلع شوید. علاوه بر این، من پیش بینی می کنم که گوگل بیشتر بر تجارت الکترونیک تمرکز خواهد کرد. آنها ممکن است ویژگی ها را از طریق SGE یا ابزارهای دیگر پرده برداری کنند و به عنوان یک رقیب سرسخت آمازون قرار بگیرند. در نهایت، تجربه به‌روزرسانی‌شده SGE احتمالاً نحوه بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مشتریان را در طول جستجوی آنها تغییر خواهد داد. دومین موردی که در سال گذشته برای موتورهای جستجو و الگوریتم ها پررنگ شد، موجودیت نویسنده پشت محتواهاست.

سوالات (و پاسخ‌ها) را در محتوای مرتبط (هم جدید و هم قبلی) خود گنجانده و پیاده‌سازی کنید. برای مشاهده سریعتر، به بخش “تجزیه و تحلیل SERP” پیشرو نمایید تا ببینید کدام سایت قطعه برجسته را برای کلمه کلیدی دارد. برای کاهش تأثیر جستجوهای بدون کلیک، می‌توانید استراتژی خود را تنظیم کنید تا بر روی به دست آوردن قطعه برجسته (featured snippet) برای کوئری‌هایی که به کلیک منجر نمی‌شوند، تمرکز کنید. هرچه محتوای شما سازماندهی‌تر شده باشد، خواندن و ارزیابی آن برای موتورهای جستجو آسان‌تر است. به همین دلیل، در سئو 2024، نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته (Structerd data markup) همچنان اهمیت دارد.

کاربران اکنون می‌توانند یک محصول را در فروشگاه‌های آنلاین با جستجوی تصویری (Visual Search) پیدا کنند، به همین دلیل کسب‌وکارها باید روی بهینه‌سازی تصاویر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، ترکیب متن و تصویر در جستجو باعث شده که سئو بصری (Visual SEO) اهمیت دوچندانی پیدا کند. در این روند، گوگل از شبکه‌های عصبی (Neural Networks) برای پردازش بهتر داده‌های تصویری استفاده می‌کند و بنابراین، کیفیت و ارتباط تصویر با محتوای صفحه از نظر سئو حیاتی است. برندهایی که از گرافیک‌های تعاملی (Interactive Graphics) و محتوای بصری غنی (Rich Visual Content) استفاده می‌کنند، در نتایج جستجو جایگاه بهتری خواهند داشت. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا Jasper به نویسندگان محتوا کمک می‌کند تا با تولید محتوای هوشمند و بهینه، کاربران را بیشتر جذب کنند.

محتوای خود را به‌روزرسانی منظم کنید تا مرتبط و ارزشمند برای کاربران باشد و برند شما را به عنوان یک منبع جامعه‌پذیر و متخصص معرفی کنند. این به معنای ایجاد محتوای مختصر، واضح و مستقیم است که به راحتی توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین قابل درک باشد و در پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی نقل قول شود. در این مرحله، خیلی زود است که بدانیم کاربران چقدر برای پاسخ به پرسش خود به SGE متکی هستند. بسیاری از کاربران ممکن است همچنان روی نتایج جستجوی سنتی که هنوز در SERP نمایش داده می شوند کلیک کنند. الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌های مختلف را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی از این الگوریتم‌ها وب‌سایت‌های خاطی را جریمه می‌کنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینک‌دهی داخلی و خارجی وب‌سایت را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند.

با توجه به موارد گفته شده درباره سئو 2024 اهمیت دادن به الگوریتم EAT، توجه به نویسنده‌های محتوا، نوشتن محتوا با کیفیت و استفاده از مارکاپ اسکیما از مهمترین مسائل در سئو 2024 است که گوگل به آن اهمیت می‌دهد. خواندن مطلب 20 افزونه برتر سئو برای وردپرس در سال 2024 به شما کمک می‌کند تا از ابزارهای سئویی هم در کارتان استفاده کنید. اما کاهش بودجه خزش، که باعث کشف محتوای جدید می‌شود، احتمالاً بر فرآیند به‌روزرسانی تأثیر خواهد گذاشت. این به این معناست که گوگل ممکن است بیشتر زمانی را برای توجه به تغییرات جدیدی که ما در وبسایت خود ایجاد می‌کنیم، نیاز داشته باشد. اگرچه رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو همچنان ایده‌آل است، اما به لطف امکان پیمایش بی‌پایان، حضور در صفحه دو یا سه مزیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/